Voorbereiding en eerste dagen - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Rebekkasblog - WaarBenJij.nu Voorbereiding en eerste dagen - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Rebekkasblog - WaarBenJij.nu

Voorbereiding en eerste dagen

Door: Rebekka

Blijf op de hoogte en volg

23 September 2015 | Zuid-Afrika, Knysna

Ruim een maand geleden heb ik besloten om voor drie maanden Immanuel Ministries te ondersteunen bij hun werkzaamheden. Sindsdien stap je in een rollarcoaster met dingen die geregeld moeten worden. Vliegtickets, vaccinaties, opzeggen van abbonementen, kopen van benodigde spullen, etc. De tijd vliegt voorbij en voordat je het weet zit je in Zuid-Afrika en kan het avontuur beginnen...

Na een lange reis van ruim 20 uur arriveerde ik op het kleine vliegeld George waar ik vrolijk werd opgewacht door Frans en Carly. Al links rijdend langs de kust richting Knysna komen we langs verschillende plaatsen en mooie landschappen. Frans en Carly vertellen me aan een stuk door van alles over de ministry, de mensen en de omgeving. De eerste dag heb ik me een beetje geinstalleerd in mijn caravan. Ik heb een mooi uiticht op de Lagoon. Dit is een soort binnenmeer dat in contact staat via een monding met de Indische Oceaan.

De volgende dag werd ik opgepikt voor de zondagochtenddienst. Felix en Wilma gingen ook mee. Zij ondersteunen Frans en Carly in hun werkzaamheden van de ministry. Frans sprak in the Flame-church. De kerkdienst is wel iets anders als ik in Nederland gewend ben. We komen aan om tien uur en ze zijn al begonnen met zingen. Tot een uur of elf komen er nog mensen binnen. In de dienst werd er niet alleen veel gezongen, maar ook veel gedanst. Wel erg gezellig.

Op de maandagen, woendagen en vrijdagen wordt en sochtends E-pap uitgedeelt en smiddags een maaltijd. Na de maaltijden in de middag is er club. Elke dag voor een andere leeftijdsgroep. De E-pap is een soort griesmeelpap met een smaakje voor niet schoolgaande kinderen. Daarnaast zijn werkloze volwassen ook welkom. De maaltijden smiddags worden door lokale vrouwen bereid. In het begin van de maand komen er rond de 150 mensen eten en met het einde van de maand kan het oplopen tot 250 mensen.

Op de dinsdagen en donderdagen help ik bij de Magdaleentje creche. Dit is een Christelijke creche in een van de sloppenwijken van Knysna. Er komen hier kinderen met een leeftijd van drie tot zes jaar.

Op woensdagavond ben ik meegegaan met jongeren die als vrijwilligers van Youth for Christ ook zo nu en dan met de maaltijden meehelpen. Zij hebben vanuit de Vineyardkerk een soort jongerenavond elke woensdagavond. Later op de avond hebben we nog een wandeling langs de Lagoon gemaakt. Best mooi, Knysna bij nacht. Het is leuk om met lokale Christelijke jongeren om te gaan.

Nu ben ik er alweer ruim een week en heb een hoop meegemaakt. De dagen vliegen om. Ik begin al aardig te wennen aan het ritme. Gistermorgen heb ik op de creche een verhaal verteld over een koopman die alles verkocht om een parel te kunnen kopen. En Jezus zegt: "Het is met God net als met die parel. Het kost je echt alles om Hem te leren kennen. Maar niet is meer waard dan Hij." De kinderen kregen allemaal een parel, want zij zijn een parel in Gods hand. Na het verhaal kwam er een meisje naar mij toe en zei: "that was a really nice story". Dan weet je toch waar je het voor doet:).


  • 23 September 2015 - 13:36

    Johan Bruin:

    Hey Rebekka, super om te lezen hoe je het hebt tot nu toe!! Wat een. Hoop indrukken heb je al opgedaan zeg. Mooi om lezen dat je naast het praktische werk, dat je ook over de Heer mag vertellen. Blijf met volle teugen genieten, want hoewel drie maanden lang klinkt, ze zijn zo voorbij.

    Liefs, Johan, Christi en Erin.

  • 23 September 2015 - 13:41

    Marianne:

    Mooi verslag lieve, over heel mooi werk. Gods zegen. Marianne

  • 23 September 2015 - 16:32

    Louise:

    Hi Rebek, leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven van wat je allemaal doet een meemaakt. Als ik het zo lees heb je aardig wat werkzaamheden?! Hoe gaat dat met de taal? Lukt communiceren een beetje? Dans je zelf ook mee in de diensten? ^^
    Benieuwd naar je volgende verslag! Hoop ook dat er wat foto's voorbij zullen komen :D
    Liefs, Louise

  • 24 September 2015 - 09:07

    Gerard Ubbink:

    Hoi Rebekka, nou dat was echt een rollercoaster voor je, maar ik lees dat je er goed doorheen gekomen bent. Leuk dat je ook goed contact hebt met jongeren daar, daar kun je alleen maar voordeel bij hebben. En ook leuk dat er toch veel afwisseling in je programma zit. Heel veel plezier daar.

  • 24 September 2015 - 16:28

    Nathalie :

    Hee Rebekka!
    Wauw wat een belevenissen allemaal!
    En een mooi stukje geschreven
    Leuk dat je ook meehelpt op de crèche , bijzonder dat het meisje naar je toe is gegaan om te vertellen hoe mooi ze het verhaal vond!
    Gaaf dat je op deze manier kan vertellen over de Heer!
    Succes en nog heel veel plezier :)
    Dat je nog meer bijzondere en mooie dingen mag meemaken!
    Liefs Nathalie

  • 25 September 2015 - 10:12

    Pa:

    rebekka ik ben blij te zien dat je het naar de zin hebt en bewaar je kennes in de bijbel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Knysna

Actief sinds 16 Sept. 2015
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 1467

Voorgaande reizen:

16 September 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

11 September 2015 - 01 December 2015

Immanuel ministries Zuid-Afrika

Landen bezocht: